خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه اپل با محصولاتش شما را از فناوری نا امید میکند ؟

چگونه اپل با محصولاتش شما را از فناوری نا امید میکند ؟

چگونه اپل با محصولاتش شما را از فناوری نا امید میکند ؟


آی‌فون، آی‌پد و آی‌پاد تاچ جزو محصولاتی هستند که تحولی در زمینه طراحی وسایل هوشمند همراه ایجاد کردند. همه تلاش اپل بر این بود که کاربری محصولات‌اش را هر چه بیشتر کاربرپسند کند. سیاست اپل برای گذاشتن تنها یک دکمه روی گوشی آی‌فون در این راستا بود که همه بتوانند راحت با این گوشی کار کنند و دیگر از دکمه‌های متعدد و گیج‌کننده خبری نباشد


گر چه تلاش های اپل برای ایجاد تحول در طراحی وسایل هوشمند بسیار زیاد بود ولی این فعالیت ها ظاهر سازی است .چون دیده شده نه تنها این کار باعث ساده شدن کار کاربرها نشده بلکه اگر حتی سوادی متوسط از دنیای فناوی ندارید نمی توانید با دستگاه تعاملی داشته باشید. همین امر باعث شده که تا کاربران تا حدودی نارضایتی داشته باشند وتوانایی استفاده از آی فون وآی پدشان را نداشته باشند.

کاربران برای استفاده های صوتی و تصویری به ناچار باید نرم افزاری بنام  " آی تیونز " (ITunes ) را بر روی دستگاه خود نصب کنند که اصلا کاربر پسند نیست.این نکته طیق تحقیقاتی به اثبات رسیده.

در اینجا شما را با ایرادهای آی‌تیونز بعلاوه ایراداتی نظیر: اشغال حافظه‌ سیستم عامل، هنگ کردن‌ زیادو واسط کاربری نا متعارف و سردرگم‌کننده‌ آشنا خواهیم نمود.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


ایراد اول ، ممنوعیت نقل و انتقال فایل ها :

به طور معمول جابجایی فایل ها و نقل و انتقال آنها براحتی با اتصال دستگاه به کامپیوتر بوسیله کابل "یو اس بی " بسیار انجام میگیرد .اما در آیفون و آیپدها این کار امکان پذیر نیست و بایدازطریق زیر عمل کرد :

ابتدا باید نرم افزار "آی تیونز" را بر روی رایانه نصب کرده و با استفاده از گزینه زیر کار را دنبال کنید :

“Sync”

این به این معناست که اگر بخواهید نرم افزاری را بر روی گوشی داشته باشید که در آی تیونز رایانه موجود است باید در کتابخانه آی تیونز گوشی هم وجود داشته باشد .هنگام نصب _آی تیونز پس از جستجو در کتابخانه خود و مشاهده آن و نیافتن آن نرم افزار بر روی گوشی شما و عدم هماهنگی دو سیستم در نرم افزار های نصب شده مجوز نصب را صادر مینماید.برای حذف نرم افزار ها هم به همین طریق عمل مینماید.


نکته : گزینه ای برای انتقال برنامه های خریداری شده به کتابخانه موجود است ولی این کار باید قبل از عملیات "سینک کردن" انجام شود.و این روند نقل و انتقالات فقط برای 5 سیستم قابل انجام است.


ایراد دوم ، از دیگر حقوق سلب شده شما توسط اپل قابلیت مدیریت فایل‌ها نیز هست. مثلا در حالت عادی نمیتوان فایل "پی دی اف"روی گوشی منتقل کرد و آنرا خواند و حتما باید آن فایل دانلود شده باشد و با نرم افزار هایی خاص و غیر متعارف که قبلا دانلود و نصب کردید،خوانده شود.


ایراد سوم ، اپل حتی اجازه استفاده از فرمت های رایج صوتی و تصویری را برای نصب یا اجرا نمیدهد ، مگر با خرید نرم افزار های مخصوص این کارها فقط از فروشگاه ها اپل .


ایراد چهارم ، اگر آی‌فون یا آی‌پد دارید فقط و فقط میتوانید تا با آی‌فون‌ها و آی‌پدهای دیگر با تکنولوژی بلوتوث تبادل اطلاعات کنید .


ایراد پنجم ، عدم تفاهم اپل با واحد پول ایران :

اپل امکان استفاده ازسرویس‌هایش را بما نمیدهد. اگر بخواهید چیزی از فروشگاه اپل خریداری کنید، اپل پول شما را قبول نمی‌کند.وحتی بروز رسانی نرم افزار ها هم غیر قابل کارکرد است.

اگر بخواهید برای خرید از" اپ استور" اقدام کنید بابد با ترفندهایی آدرس خود را تغییر دهید برای رهایی از اینکه شما یک مشتری از ایران هستید و حال اینکه اکثر برندهای دیگر این کار را براحتی انجام داده و بروز رسانی راحت و متوالی را مهیا میسازند .


ایراد شش ، تحریم ایران در معاملات :

با کمک "آی‌تیونز" میتوان به "اپ‌استور" وارد شد و خرید کرد. برای خرید باید حساب کاربری داشته باشید.از نکات جالب این حساب این است که باید آدرس کشوری غیرایران را بدهید چون اپل ایران را تحریم نموده. کشورهای دیگر حساب کاربری و فروشگاه‌ جدا دارند. اگر شما یک کارت هدیه از کانادا دارید، باید حساب کاربری کانادا را داشته باشید تا بتوانیداز آن استفاده کنید.

اگر حساب کاربری‌ شما ازکانادا ثبت شده ،در فروشگاه آمریکا راه ندارید! محتویات اپ‌استور دو کشور تفاوت دارد و برخی برنامه های رایگان در آمریکا درکانادا هزینه دارد. باید یک حساب کاربری مختص کشور خود داشته باشید.


ایراد هفتم ، بکارگیری ظرفیت محدودی حافظه :

اگر نیاز باشد تا آلبوم های موسیقی روی گوشی داشته باشید و یا تعدادی بازی با حجم بالا ، باید با مدیریت فضای حافظه گوشی‌تان جایی برای افزودن آنها بیابید. حجم نرم‌افزارهای اپ‌استور در حال اضافه اضافه شدن است اما حافظه آی‌فون و آی‌پد محدود است و به راحتی قابل افزودن حافظه اضافی یا کارت حافظه نیست.


 ایراد هشتم ، عدم پشتیبانی از فلش :

در عدم استفاده از فلش ،جزیی از سیاست های شرکت اپل است. بدلیل وجود حفره های امنیتی در فایل های فلش اپل اجازه باز کردن این گونه فایل ها را به کاربران نمیدهد.پس برای دیدن بسیاری از سایتها که اغلب هم دارای فایلهای فلش هستند ،یا : باید نسخه ویژه محصولات اپل سایت هارا بینید و یا صفحات را به طور ناقص با علامت های پلاگین خالی از فایل فلش ،مشاهده کنید. ولی دیده میشود که با وجود کرک ها و ترفند های متعدد برای محصولات اپل این سیاست نتوانسته در مقابل باگ ها و حفره های امنیتی بایستد. 



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده